Du läser här:

Trygghetslarm

Ibland kan det räcka att veta att man kan kalla på hjälp vid behov. Då finns möjlighet att ansöka om trygghetslarm. Larmet ska bäras kring halsen eller på armen och är kopplat till den egna telefonen.

Du som blivit beviljad trygghetslarm skall lämna din bostadsnyckel i samband med installationen, så att personalen kan åtgärda eventuella larm som kommer från dig. Nycklarna som lämnas till personalen förvaras inlåsta i ett särskilt nyckelskåp i deras lokal.

Det är viktigt att du meddelar om du skall vara bortrest en längre tid, byter bostad eller andra förändringar som kan påverka hjälpen.

Hur ansöker jag?

Du får mer information och ansöker hos våra biståndshandläggare.  Du kan även hitta ansökningsblanketten härWord (word, 62.8 kB).

Kostnad

Kostnadenför trygghetslarm är 0-137 kronor per månad, kostnaden per månad beräknas på din inkomst. Vanlig telefonkostnad tillkommer när du larmar.


Sidan publicerad av: Elin Bergerin
, 2017-05-15 09:27

SURAHAMMARS KOMMUN

För barnens skull

Surahammars kommun | Box 203, 735 23 Surahammar | Telefon 0220-390 00 | Organisationsnummer 212000-2031
Besöksadress: Hjulmakarvägen 18, Surahammar | E-post: kommunen@surahammar.se