Ibland kan det räcka att veta att man kan kalla på hjälp vid behov. Då finns möjlighet att ansöka om trygghetslarm. Larmet ska bäras kring halsen eller på armen.
Du som blivit beviljad trygghetslarm skall lämna din bostadsnyckel i samband med installationen, så att personalen kan åtgärda eventuella larm som kommer från dig. Nycklarna som lämnas till personalen förvaras inlåsta i ett särskilt nyckelskåp i deras lokal.
Det är viktigt att du meddelar om du skall vara bortrest en längre tid, byter bostad eller andra förändringar som kan påverka hjälpen.
Du får mer information och ansöker hos våra biståndshandläggare. Du kan även hitta ansökningsblanketten här (word, 89.6 kB).
Kostnaden för trygghetslarm är 0-137 kronor per månad, kostnaden per månad beräknas på din inkomst.
SURAHAMMARS KOMMUN
För barnens skull
Surahammars kommun | Box 203, 735 23 Surahammar | Telefon 0220-390 00 | Organisationsnummer 212000-2031
Besöksadress: Hjulmakarvägen 18, Surahammar | E-post: kommunen@surahammar.se