Matlådor till gymnasieelever som har distansunder­visning

Barn i reflexväst

Då gymnasieskolor fortfarande har distansundervisning har du som elev möjlighet att hämta matlådor.

Beställning av matlådor börjar gälla i och med första beställningsdagen onsdag 27/1, beställningen lägger man före kl. 10:00.
Man kan med fördel göra beställning för flera dagar.

Så beställer du som gymnasieelev matlåda:

  • Skicka beställning via mejl före klockan kl. 10:00 vardagen innan.
    Exempel. Vill du avhämta matlåda på måndag mejlar du oss på fredag före kl. 10.00.

Beställningen ska innehålla namn, skola, bostadsort och information om man har eventuella allergier, är vegetarian eller inte äter fläsk. Beställningen skickas via mejl till: restaurangtjanst@surahammar.se

För er som EJ har tillgång till att skicka mejl så kan ni ringa in er beställning till följande telefonnummer: 0220-39297

Kommunen sammanställer beställningen och kontrollerar att man är berättigad och skickar den vidare till köket.

  • För elever bosatta i Surahammar gäller följande: Elever hämtar ut sin kalla matlåda vid lastkajen på Hammarskolan kl 11:00-13:00 dagen efter att beställningen är gjord.
  • För elever bosatta i Virsbo gäller följande: Eleven hämtar ut sin kalla matlåda vid lastkajen på Virsboskolan kl 11:00-13:00 dagen efter beställningen är gjord.
  • För elever bosatta i Ramnäs gäller följande: Eleven hämtar ut sin kalla matlåda vid lastkajen på Bäckhammarskolan kl 11:00-13:00 dagen efter beställningen är gjord.